Infotjenester blir til Simployer

Infotjenester går inn i et nytt tiår med nytt navn, ny eier og internasjonale ambisjoner. - Administrerende direktør Thorfinn Hansen tror arbeidslivet vil endre seg mye også det kommende tiåret.
mandag 20. januar 2020
Lesetid: 3 Minutter
info

Denne artikkelen er mer enn et år gammel. Husk at regelverket endres jevnlig, og at regelverket som er omtalt kan være utdatert. For å være sikker på at du alltid har korrekt regelverk tilgjengelig, anbefaler vi et abonnement på Ekspert. Les mer om Ekspert her.

Infotjenester har holdt på i 35 år, og har vært gjennom mange store endringer tidligere. Når vi nå går inn i et nytt tiår er det med store ambisjoner for videre utvikling.

 – Fellesnevneren for det vi har drevet med i 35 år, er å gjøre det enkelt for våre kunder å være en god arbeidsgiver. I denne perioden har det skjedd mye med produktene og tjenestene vi tilbyr for å støtte kundene våre. Nå rigger vi oss for en ny spennende utvikling det kommende tiåret, sier administrerende direktør Thorfinn Hansen.  

Utviklingen fortsetter

Arbeidslivet og teknologien har utviklet seg mye i tiåret vi nå har vært gjennom. De siste årene har blant annet vært preget av temaer som datasikkerhet og personvern, digitalisering og livslang læring. Dette er en utvikling Hansen tror vil fortsette å prege arbeidslivet de kommende årene.  Det er også en grunnleggende trend med økt individuelt fokus i samfunnet og derfor også i arbeidslivet. Dette er en endring som i økende vil påvirke hvordan vi best designer og utvikler våre organisasjoner.

– Vi tok tidlig en posisjon med våre produkter for digitalisering av prosesser. Vi har vært i industrien i mange år, og ser hvordan den digitale modenheten øker. Dette stiller økte krav også til oss som leverandører. Med nye teknologier og økte digital modenhet, vil dette akselerere videre, sier Hansen.

Livslang læring

Helt siden starten i 1985 har Infotjenester drevet med kompetanseoverføring i ulike kanaler. Thorfinn Hansen sier behovet for livslang læring bare vil forsterke seg i årene som kommer, i tråd med de store endringene digitaliseringen fører med seg.  

– Vi har allerede introdusert nye læringskanaler, og vil utvikle vårt innhold slik at vi blir en stadig større og bredere leverandør. Gjennom den teknologiske utviklingen konsumeres læring på nye måter, og vi har hele tiden vist at vi evner å utvikle formatene i tråd med hvordan etterspørselen går.

Samles under Simployer-navnet

For å rigge oss for det nye tiåret og de nye utfordringene skjer det flere endringer samtidig. Den mest synlige er at selskapet bytter navn fra Infotjenester til Simployer. 

– Mange kjenner allerede Simployer som navnet på HRM-systemet vårt. Simployer er satt sammen av de engelske ordene for forenkling (simplify) og arbeidsgiver (employer). Det er et navn vi er stolte av, fordi det beskriver visjonen vår om å gjøre det enkelt for våre kunder å være en god arbeidsgiver. Det er også et navn som funger godt utenfor Norges grenser, og som dermed støtter opp under våre internasjonale ambisjoner, sier Thorfinn Hansen.

Han understreker at endringene ikke kommer til å påvirke eksisterende kunder i stor grad. Det er de samme dyktige ansatte som nå kommer til å representere Simployer, og alle tjenester og innlogginger er som før.

Infotjenester-navnet vil også leve videre, blant annet gjennom at noen av produktene vil hete Simployer Infotjenester. 

Ønsker å støtte konkurransedyktige organisasjoner

Thorfinn Hansen sier Simployer med sin posisjon som Norges største HRM-leverandør, har ambisjoner om å hjelpe kundene våre med å utvikle konkurransedyktige organisasjoner.

 – Det skal vi fortsette med gjennom å tilby våre kunder teknologi i kombinasjon med vår nasjonale forankring og sterke forståelse av lokalt arbeidsliv.

 Hva legger du og Simployer i å være en god arbeidsgiver?

 – Vi mener at en god arbeidsgiver er en arbeidsgiver som bygger sterke og konkurransedyktige virksomheter og arbeidsplasser. En god arbeidsgiver er en arbeidsgiver som er attraktiv og som har sine medarbeidere som fremste ambassadører. En god arbeidsgiver skaper arbeidsplasser med motiverte medarbeidere som gir gode kundeopplevelser. Det å være en god arbeidsgiver er egentlig ikke i forandring, men måten man gjør det på kan selvfølgelig forandre seg. Det gjelder blant annet hvordan du som arbeidsgiver klarer å håndtere det kollektive og individuelle spennet i en organisasjon. Alle må med hvis du skal lykkes med å bygge en organisasjon som skaper verdi for dine kunder, sier Simployers administrerende direktør.

Ferd går inn på eiersiden

Mange har nok også fått med seg at Simployer har fått en ny majoritetseier, som gir oss muskler til å satse videre. Med Ferd på laget får Infotjenester nå kraft til å videreutvikle et allerede bra teknologisk fundament og ta skrittet videre ut i Europa.

–  Vi har fått onboardet en god og sterk investor som skal bidra til at vi med økende styrke og kraft får realisert våre strategier om å bli en internasjonal leverandør av HR-tech og kompetanse til arbeidslivet, sier Thorfinn Hansen.

Infotjenester har vært en familieeidbedrift siden selskapet ble grunnlagt i 1985. Bjørn Petter Garder blir med videre som minoritetseier, og bidrar fremdeles på eiersiden.


Hold deg oppdatert med gratis nyhetsbrev

Vi sender ut gratis nyhetsbrev hver uke, med relevante nyheter for deg som er leder eller jobber med HR, personal, lønn, økonomi eller HMS.

Meld deg på ved å fylle ut skjemaet nedenfor - du kan når som helst melde deg av.

Ved å sende inn skjemaet godtar du våre vilkår


Del siden: