Suksess med sosialt oppslagsverk

1. oktober 2012 revolusjonerte Infotjenester sine elektroniske oppslagsverk. – Det har gått over all forventning, sier fagsjef Tor Arne Furuseth.
fredag 8. mars 2013
Lesetid: 2 Minutter

Inntil høsten 2012 var Infotjenester sine elektroniske oppslagsverk slik oppslagsverk vanligvis er. Et sted der en enkelt kunde kan gå inn og lete etter informasjon enten via menyer eller ved å søke. I tillegg kunne de ringe inn eller sende inn spørsmål til epost til våre eksperter.
- Dette ønsket vi å gjøre noe med. Selv om våre eksperter på lønn, økonomi, personal, HMS og ledelse er godt oppdaterte på arbeidslivets spilleregler, så visste vi at også de over titusen kundene våre satt med tonnevis av erfaringsbasert kunnskap som de ikke hadde noen arena å dele med hverandre på, sier fagsjef Tor Arne Furuseth.

Han har ledet prosjektet med å gjøre Infotjenesters oppslagsverk sosiale. Et halvt år etter lansering kan han se tilbake på en rekke spennende debatter og innspill på nylanseringen Min Side.

Når en av Infotjenester sine kunder i dag logger seg på sitt elektroniske oppslagsverk kan hun akkurat som før søke i oppslagsverket og skrive inn konfidensielle supportsaker som bare våre rådgivere får se.

- Men på startsiden til oppslagsverkene kan brukeren både lese og kommentere daglige tips fra våre rådgivere og diskutere fagstoff med andre brukere, sier Furuseth.

Selv om dette har vært en revolusjon i brukermønsteret til Infotjenesters kunder, er det mange som har kastet seg på denne muligheten.

- Det har vært interessante debatter om alt fra sykepenger, velferdspermisjoner og overtid til korrigering av merverdiavgift. I tillegg gir dette oss en unik mulighet til å raskt nå ut til veldig mange av våre kunder med aktuelle tips og råd, påpeker Furuseth.

I tillegg til at brukerne av oppslagsverkene kan skrive sine egne innlegg eller kommentere andre innlegg, er det også mulighet for å vise engasjement på en enda enklere måte.

- Ved hvert innlegg og hver kommentar har vi plassert en tommel, inspirert av Facebook. Dersom en bruker synes et innlegg eller en kommentar er spesielt nyttig, så er det bare å trykke på denne. Når vi ser at et tema eller en kommentar oppleves som nyttig av mange, så gir det oss et signal om at dette er noe vi bør informere brukerne våre mer om i et nyhetsbrev eller kanskje også utvide våre oppslagsverk med, sier Furuseth.

Og endringene har i all hovedsak blitt godt mottatt av brukerne. Dette er noen av tilbakemeldingene Infotjenester har fått etter lanseringen:

«Liker denne løsningen veldig godt. Den er moderne, innbydende, lett å bruke og man føler seg så godt ivaretatt!»

«Siden er flott og den gir tilgang til masse nyttig informasjon.»

«Dette ser spennende ut! Positivt med mulighet for litt kommunikasjon med andre brukere, bare en nå blir inspirert til jevnlig å "kikke innom" for å sjekke.»

«Dette er nok absolutt en portal som jeg kommer til å bruke. Kjempefint. Ble positivt overrasket da jeg logget meg på for litt siden.»

«Dette er genialt!»

«Opplever nok en positiv side med Infotjenester. Denne formen for "informativ sjatt" synes jeg er genial. Takk!»


Hold deg oppdatert med gratis nyhetsbrev

Vi sender ut gratis nyhetsbrev hver uke, med relevante nyheter for deg som er leder eller jobber med HR, personal, lønn, økonomi eller HMS.

Meld deg på ved å fylle ut skjemaet nedenfor - du kan når som helst melde deg av.

Ved å sende inn skjemaet godtar du våre vilkår


Del siden: